شرایط پرداخت وام مسکن برای دارندگان فرزند سوم در استان
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از جزئیات شرایط پرداخت وام مسکن برای دارندگان فرزند سو و بیشتر در استان خبرداد. حسن پیمانی در گفتوگو با پایگاه خبری خبردار نیوز، با بیان اینکه این دستورالعمل مشمول افراد سرپرست خانواری می شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۴ […]
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از جزئیات شرایط پرداخت وام مسکن برای دارندگان فرزند سو و بیشتر در استان خبرداد.
حسن پیمانی در گفتوگو با پایگاه خبری خبردار نیوز، با بیان اینکه این دستورالعمل مشمول افراد سرپرست خانواری می شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ ۱/۱/۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانهای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، مطرح کرد: تسهیلات قرضالحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می شوند به میزان دو میلیارد ریال از محل منابع سپردههای پسانداز و جاری قرضالحسنه نظام بانکی با کارمزد حداکثر چهار درصد به صورت سالانه پرداخت می شود
وی با تاکید براینکه بانکها مکلف اند پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سالجاری و در صورت عدم اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان طبقه اول درجه یک آنها یا سایر داراییهای مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند، عنوان کرد: بانک ها باید حداقل مستندات و مدارک را جهت پرداخت تسهیلات یادشده از متقاضیان اخذ کنند.
وی در رابطه با مدارک مورد نیاز، تصریح کرد: جهت اخذ تسهیلات ودیعه( لزوم ارائه قرارداد اجاره با درج کد رهگیری در آن)، تسهیلات خرید(لزوم ارائه مبایعهنامه با درج کد رهگیری در آن و اعطاء تسهیلات همزمان با انتقال سند رسمی ملک به نام تسهیلاتگیرنده) و تسهیلات ساخت( لزوم ارائه پروانه ساخت معتبر و ارائه اسناد مبین مالکیت) مدارو مذکور الزامی است.
وی در پایان یادآور شد: تقاضای دریافت تسهیلات باید از طریق سرپرست خانوار یا نماینده قانونی وی به بانک عامل ارائه گردد؛ متقاضیان می توانند با مراجعه به شعب بانکهای عامل و ارائه درخواست خود و ارائه مدارک و مستندات مربوطه نسبت به دریافت تسهیلات مذکور اقدام نمایند.