آموزش و پرورش استان جبران کمبود معلم را اولویت قرار دهد
استاندار همدان گفت: آموزش و پرورش استان اگر چه در زمینه جذب معلم موفق عمل کرده است اما همچنان باید برای جبران کمبد معلم برای دانش اموزان برخی مناطق تلاش کند و این مهم را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهد. علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و […]
استاندار همدان گفت: آموزش و پرورش استان اگر چه در زمینه جذب معلم موفق عمل کرده است اما همچنان باید برای جبران کمبد معلم برای دانش اموزان برخی مناطق تلاش کند و این مهم را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهد.
علیرضا قاسمی فرزاد روز شنبه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش معاونین و رؤسای ادارات نواحی و ادارات شهرستانهای آموزش و پرورش ، افزود: کار معلمی بسیار سخت است، بویژه در بخش تربیت چرا که از فرهنگ های مختلف در مدارس می آیند تا آموزش ببینند و تربیت شوند.
وی ادامه داد: آموزش پرورش با توجه به رسالت سنگین در فرهنگ سازی جامعه کار حساس و دشواری همچنان در پیش رو دارد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه اگر شاهد ناهنجاری در جامعه در دنیا یا کشور خودمان هستیم به دلیل کم توجهی به مسایل فرهنگی است، تاکید کرد: فضای مجازی بزرگترین آفت و آسیب را برای نسل نوجوان و جوان دارد چرا که در این فضا تلاش می شود که خانواده و فرهنگ آن را تحت تاثیر قرار دهد.
وی حوادث فرانسه را نتیجه بذری دانست که آن کشور برای دیگر کشورها کاشت تا بتواند از در سایر مناطق جهان شورش بپا کند.
قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در دوران نونهالی و در سنین طفولیت در برخی مدارس پیش دبستانی، بچه ها را با فرهنگ متفاوت و منحط غربی آشنا کنند، افزود: اگر بی توجهی به آموزش و پرورش ادامه پیدا کند، دنیا دچار از هم گسیختگی اجتماعی می شود،
وی زحمات معلمان در دوران کرونا را قابل تقدیر دانست، و تاکید کرد: آموزش از راه دو ویژگیهای خاصی دارد و فضای مجازی خسارتهای زیادی برجای گذاشت.
استاندار همدان گفت: مساله افت تحصیلی فقط مختص استان ما نیست اما باید تلاش کنیم آن را برطرف کنیم.
قاسمی فرزاد تاکید کرد: باید توانایی و عملکرد معلمان در تدریس باید مورد ارزیابی قرار گیرد و کسانی که اعتقاد آنها به مبانی نظام سست است نباید سرنوشت دانش آموزان به آنها داده شود.
وی با بیان اینکه هدایت فرزندان نباید به کسانی سپرده شود که هیچ ساختاری برنمی تابند و دردها و اعتقادات جامعه را سبک می شمارند و نادیده می گیرند، یادآور شد: در جذب افراد باید نهایت دقت شود چرا که می خواهند یک نسل را تربیت کنند.
استاندار همدان گفت: عشایر پرتلاش و مولد هستند و باید به سلاح علم نیز مجهز باشند بنابر این استخدام معلم عشایر برای آنها مورد تاکید است.
وی افزایش جذب معلم از ۱.۲ به ۲.۲ درصد را از موفقیت های آموزش و پرورش استان همدان دانست.
قاسمی فرزاد ادامه داد: خروج بسیاری از نیروهای کیفی و ارزشی از آموزش و پرورش می تواند به بدنه این دستگاه تربیتی خسارت وارد کند.
وی افزود: معلم باید از ابعاد مختلف از جمله سعه صدر ، حسن خلق و رفتار تعامل آمیز با دانش آموز مورد توجه قرار گیرد