علت بیشتر مراجعات مردم به دیوان عدالت اداری برای چیست؟
نشست کارگروه تخصصی صلاحیت و ماموریتهای دیوان عدالت اداری با دستگاههای اجرایی استان همدان صبح امروز در اداره کل آموزش پرورش همدان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نشست کارگروه تخصصی صلاحیت و ماموریتهای دیوان عدالت با حضور عباس محدث، معاون قضائی در امور اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری، جواد سپهری کیا، معاون قضائی امور حقوقی و پیگیری و پژوهشی دیوان عدالت اداری، حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دستگاههای ذیربط در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.
پیش از آغاز جلسه معاونین دیوان عدالت اداری تعدادی از شکایات مردمی را بررسی و آن را به دستگاه یا بخش مربوطه جهت پیگیری و حل مشکل ارجاع دادند.
در این جلسه نمایندگان دستگاههای اجرایی و ذیربط به بیان مشکلات، شکایات، انتقادات و نظرهای مربوط به آن دستگاه، پرداختند.
عمده شکایات و پروندهها مربوط به مسائل مالی هستند و عمده این نوع پروندهها نیز از تعویق یا عدم پرداخت مطالبات شکات حکایت داشت.
از مهم ترین مشکلاتی که در این جلسه بررسی شد، بحث شاغل بودن و امکان اشتغال مجدد ایثارگران، وضعیت بازنشستگی کارکنان و مربیان مهدکودک ها و وضعیت رانندههای استیجاری ارگانهای اداری بود.
مباحث مذکور توسط نماینده ارگانهای مربوطه مطرح شد و سایر نمایندگان دستگاههای ذیربط نیز به بیان مشکلات و شکایات مربوط به دستگاه خود پرداختند.
استان همدان کمترین میزان شکایات و مراجعات به دیوان را دارا است
عباس محدث، معاون قضائی در امور اداری، استخدامی و فرهنگی دیوان عدالت اداری، در خصوص وضعیت استان همدان در دیوان عدالت اداری، گفت: استان همدان از جمله استانهایی است که کمترین میزان شکایات و مراجعات به دیوان را دارا است و این نشان از وجود مدیران توانمند و تلاشگر در این استان است.
وی عنوان کرد: درصد زیادی از پروندههای موجود در دیوان و همچنین بیشتر مراجعات، در خصوص عدم پاسخگویی دستگاهها است.
او ادامه داد: بسیاری از مشکلات و شکایات را میتوان در سطح اداره و با گفتگو حل کرد اما زمانی که پرونده وارد دیوان شود، روند یکساله ای باید طی شود تا به نتیجه و سرانجام برسد.
برخی از ادارات به دنبال به تعویق انداختن انجام امور هستند
حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به معاونین دیوان عدالت اداری حاضر در جلسه، گفت: یکی از مشکلات عدیده که با آن مواجه هستیم این است که برخی از ادارات با پیچیده کردن کارها و درگیر کردن مردم با کارهای اداری، به دنبال به تعویق انداختن انجام امور هستند و همین امر باعث افزایش شکایات میشود.
وی عنوان کرد: متاسفانه این موضوع یک درد است در کشور که گاهی یک مدیر تمایل به حرف زدن ندارد، در صورتی که گاهی میشود با گفتگو و یا یک اقدام به موقع مشکل را حل کرد.
وی تصریح کرد: گاهی پیش آمده که مدیری قرار بوده پرونده ۴۰۰ نفر را حل کند اما دوماه کار را دیرتر انجام داده و ۴۰۰ شکایت علیه ایشان انجام شده است.
انتهای پیام/
منبع خبر : خبرگزاری تسنیم