نشست خبری شمشیرواندوه برگزار شد
نخستین نشست خبری روز ششم جشنواره فیلم فجر تهران مربوط به فیلم انیمیشن شمشیرواندوه بود که با حضور اصحاب رسانه و برخی از عوامل این فیلم برگزار شد.
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بعد از ظهر امروز ششمین روز از چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر پس از اکران فیلم شمشیرواندوه نشست خبری این فیلم به همراه برخی از عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این نشست خبری، مهبد قناعت پیشه (سرپرست دوبله)، حسام صادقی نیکو (سرپرست دوبله)، شاهین پژمان و آرش آقابابایی (آهنگساز)، مهدی جعفری نویسنده و تهیه کننده عماد رحمانی و مهرداد محرابیان (کارگردان) میلاد علیقلییا (کارگردان هنری)، معین کریمی (کارگردان فنی)، بنیامین شجاعی (طراح کاراکتر) حضور داشتند.
جعفری نویسنده و تهیهکننده این انیمیشن اظهار داشت: تبریک میگویم به خانواده انیمیشن ایران زیرا در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی برای این حوزه رخ داده و امسال هم شاهد حضور ۳ انیمیشن در جشنواره فیلم فجر هستیم. این مساله نشان میدهد که انیمیشن ایران دارد تبدیل به یک صنعت میشود. افتخار دارم که حدود ۲ سال و نیم با حدود ۲۰۰ نفر از عوامل انیمیشن شمشیر و اندوه را تولید کردیم. تقریبا ۳ هفته بیش همین جمع چند جایزه غزال زرین از جشنواره جایزه فجر دریافت کردند.
این تهیهکننده ادامه داد: جدا از موانع مالی، مهمترین چالش من به عنوان تهیهکننده، ایدههای نوینی بود که آقای رحمانی مدام ارائه میدادند.
جعفری بیان کرد: از روز اول تکلیفمان را با مخاطب روشن کردیم. انیمیشن فقط برای کودک نیست و ما برای بزرگسالان و نوجوانان این کار را تولید کردیم. در همه جای دنیا، انیمیشن فقط برای کودک ساخته نمیشود. در ضمن من به شخصه، ارادتی به امام حسین (ع) دارم و این انگیزه را داشتیم که چنین موضوعی را وارد چرخه فرهنگی کنیم.
او اضافه کرد: نمیتوانم بگویم که انیمیشن ما رکوردشکن خواهد بود. تنها پیشبینی من این است که با اقبال مخاطبان مواجه شویم که انگیزه ما برای ادامه مسیر باشد.
عماد رحمانی نویسنده و کارگردان «شمشیر اندوه» توضیح داد: از سال ۱۳۸۹، بیش از ۲۰ اثر در حوزه ویدیوگیم فعالیت کردهام و زمانی که آقای جعفری گفت بیا به انیمیشن ورود کنیم، فکر کردم شوخی میکند. پس از کمی فکر، از نظرم پیشنهاد جذابی آمد.
او ادامه داد: به محض شروع تولید، بارها و بارها درباره قصهای صحبت کردیم که پیرنگ مذهبی داشته باشد. فرایند تولید کار عجیب و سختی بود و حدود دو سال و اندی تلاش شبانهروزی انجام دادیم. قطعا کم و کسریهایی در پروژه هست و سعی میکنیم برای اکران عمومی بهتر شویم.
این هنرمند گفت: تا حد امکان سعی کردیم تا تمامی جزئیات براساس واقعیت باشند و این کار هایپررئال است.
بنیامین شجاعی طراح کاراکتر درباره این انیمیشن بیان کرد: برای تولید این اثر، برای نخستین بار دستگاهی را وارد کردیم و چالش اصلی ما این بود که تمامی کاراکترها را بر اساس دستگاه جدیدمان تولید کنیم. همچنین ما برای هر کاراکتر، سه دوره تاریخی داشتیم و زمانی که آقای رحمانی این را به من گفت، فکر نمیکردم از پس آن بربیایم.
معین کریمی عنوان کرد: در ابتدا، شمشیر اندوه از لحاظ تولید، برایم ترسناک بود؛ زیرا چنین اثری از نظر انیمیت به شدت دشوار است. همانطور که در تصویر دیدید، لوکیشنهای متعددی در شمشیر اندوه استفاده شده است و تعداد زیادی کاراکترهای اصلی و فرعی داشتیم که هر کدام در بازههای زمانی مختلف با لباسهای متنوع ساخته شدند.
او افزود: در این دو دهه اخیر که تولید انیمیشن در ایران جدی شده است، اثری همچون «شمشیر اندوه» که تماما رئال باشد، نداشتهایم. این اتفاقات جدید برای ما هیجانانگیز بود. همانطور که مطرح شد، ما در ابتدا کار بازیهای ویدیویی انجام میدادیم و تلاش کردیم تا در حوزه انیمیشن هم کارمان نوین باشد.
درحال تکمیل….
منبع خبر : خبرگزاری تسنیم