«مباهله» واقعهای روشنگر برای جامعه بشریت است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مباهله را واقعهای روشنگر و راهگشا برای جامعه بشریت عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ذالنوری در همایش گرامیداشت روز مباهله که در شهرستان تویسرکان برگزار شد، اظهار کرد: حادثه عظیم مباهله از حوادث زیرساختی و غیرقابل […]
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مباهله را واقعهای روشنگر و راهگشا برای جامعه بشریت عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، حجتالاسلام والمسلمین مجتبی ذالنوری در همایش گرامیداشت روز مباهله که در شهرستان تویسرکان برگزار شد، اظهار کرد: حادثه عظیم مباهله از حوادث زیرساختی و غیرقابل انکار دین اسلام است، اتفاقات متعددی را رقم زده و پیامهای زیادی را ارائه داد که حقانیت اسلام و اهل بیت (ع) یکی از مهمترین پیامها بود.
وی با بیان پیام دوم در این مباهله، مسیحیان نجران از پذیرش مباهله استنکاف کردند و اسقف اعظم نجران به حقانیت پیامبر اسلام (ص) اعتراف میکند، تصریح کرد: مباهله مهر ابطال بر اعتقاداتی بود که در ادیان الهی ایجاد کرده بودند.
ذالنوری با تأکید بر اینکه پیام سوم مباهله نسبت به آینده است، خاطرنشان کرد: این بخش از پیام مباهله ناظر بر آینده مسیر اسلام، تعیین تکلیف برای جامعه بشری و تثبیت مسیر هدایت و سعادت برای انسان و آینده بشریت است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در غدیر پرده دوم مباهله را در تثبیت و تأیید حضرت علی (ع) به عنوان جان و جانشین ایشان برای هدایت انسان ها، رقم زدند.
وی تصریح کرد: معنی آیه شریفه مباهله کاملاً مشخص است و رسول خدا (ص) برای تبیین این آیه و جلوگیری از استفاده انحرافی از این آیه، سنگ تمام گذاشتند. لقب امیرالمومنین در سیره اهل بیت و ائمه اطهار علیهم السلام، لقبی اختصاصی برای حضرت علی (ع) است و پیامبر بارها در مناسبتهای مختلف به این نکته اشاره کردند. در واقعه غدیر پیامبر (ص) دستور به ساخت جایگاه سخنرانی دادند که امری بی سابقه است. ایشان فرمودند: «من مأمور شدم به این رسالت که علی را معرفی کنم…» اما متأسفانه برخیها از این اهداف سواستفاده میکنند و به دلیل خواستههای پست و دنیوی قصد دارند غدیر را تقلیل بدهند و ادعا دارند که پیامبر در جایی که فرمودند: «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» منظورشان این بوده که علی (ع) را دوست داشته باشید؛ در حالی که رسول الله (ص) در این روز حجت را بر همه تمام کرد و جایگاه خاص امیرالمومنین (ع) را به عنوان جانشین برحق خود معرفی کردند.
وی تأکید کرد: جانشینی و ولایت علی(ع) امری از سوی الهی است، همانطور که در واقعه مباهله پیامبر اسلام مأمور میشوند به اذن الهی تأکید کنند:« أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ…» تا نشانه ای دیگر برای اتمام حجت برای بشریت باشد.